God beantwoordt het geloof van een kind

Kinderen zijn onbevangen in hun denken en hebben vaak een groot geloof. Jezus wist dit toen Hij zei: ‘Laat die kinderen toch bij Mij komen.  Houd ze niet tegen, want het Koninkrijk van God is juist voor wie is zoals zij. Het is zelfs zo dat wie niet als een kind in het Koninkrijk van God gelooft, er nooit kan komen.’ Herken je dat ook bij je eigen kinderen? Vandaag deel ik met jullie het verhaal van David, vader van drie dochters, die zelf ondervond dat zijn dochtertje een groot geloof heeft.

David vertelt:

“Nadat ik een tijdje weinig had gesport, besloot ik weer te gaan voetballen. Bij de tweede training, ging het echter mis. Terwijl ik aan het sprinten was met de bal, hoorde ik iets scheuren en viel ik op de grond. Ik verging van de pijn en kon niet meer op mijn benen staan. Een teamgenoot van mij is fysiotherapeut en wist dat ik mijn hamstring had gescheurd. Teamgenoten hebben mij moeten dragen. Thuis moest ik op krukken lopen om voor mijn drie prinsessen (6, 3, en 1 jaar oud) te kunnen zorgen als mijn vrouw was werken. Mijn jongste dochter kon ik niet eens in bed leggen. Gelukkig hadden we steeds hulp.

Toen, vlak voor mijn oudste dochter naar bed moest, rende ze naar me toe en zei: ‘Papa, ik wil voor je been bidden.’ Uiteraard vond ik dit goed. Ze legde haar hand op mijn zere been en bad: ‘Lieve Here God, wilt U papa zijn been weer beter maken in Jezus Christus naam, amen.’ Op dat moment gebeurde er niets en vond ik het gewoon schattig dat ze voor me bad. Mijn vrouw bracht haar naar bed. Maar toen ik een paar uur later zelf naar bed wilde gaan, realiseerde ik me ineens dat ik zonder krukken zo de trap opliep. Dat was iets wat ik die dag niet had gekund vanwege de pijn. Toen ik bovenaan de trap kwam, besefte ik me wat er was gebeurd. De volgende dag had ik een afspraak met de fysiotherapeut en haar conclusie was dat er niks met mijn been aan de hand was. Ik had helemaal geen pijn meer. Ik wist met mijn hele hart dat God het gebed van mijn dochter had verhoord! Ik was zo blij!”

David nam onlangs aan één van onze webinars deel, waar hij zijn getuigenis deelde. Hij vertelde ook dat hij het wel met zijn dochters had gehad over het bidden voor genezing en dat hij dit wel eens met ze deed. Zo waren zij hier dus mee bekend geraakt. Hoe mooi dat zijn dochter dit heeft opgepikt en op het moment dat David pijn had, uit zichzelf met het initiatief kwam om voor hem te bidden! Wanneer wij onze kinderen vertellen hoe groot God is, dan kan God door hen heen werken. Hij beantwoordt het geloof van onze kinderen. David, bedankt voor het delen van je verhaal!

Imke